dinsdag 21 mei 2013

Altered Ikea Spiegel

Hallo allemaal!

Bij het opruimen vond ik in een vergeten hoekje een paar oude Ikea spiegels die ik ooit (hééééél lang geleden) eens meebracht om er "iets" mee te doen. Van dat iets is nooit iets gekomen tot ik een paar weken geleden in mijn doos met paperpads een los vel designpapier uit de Prima Marketing Tea Thyme collectie terug vond. Dat vel lag ook al zo lang tussen de andere papiercollecties zonder dat ik echt wist wat ik ermee moest. Je weet wel hoe dat gaat : je koopt papier omdat je het mooi vindt, en als je het dan eenmaal hebt, verdwijnt je inspiratie als sneeuw voor de zon en laat je het maar liggen totdat je ineens het licht weer ziet.
De spiegel en het vel papier vormden de perfecte match. Niet alleen qua afmetingen maar ook als achtergrond.
Om de achtergrond wat meer textuur te geven bracht ik lichtroze gekleurde
modeling paste  aan  met een embosseerplaatje dat ik ooit eens van
de Action meebracht en de tekst is gemaakt met de "Art is"-stencil
van TCW die ik al heel vaak gebruikt heb.

De bloemen maakte ik uit allerlei restjes papier of zijn gemaakt van losse
bloemetjes die ik ooit kocht (ik denk ook van Prima Marketing).
Ook vond ik nog enkele stoffen roosjes die ik roze kleurde met acrylverf. 


De paspop is met de Tim Holtz Alteration Sewing Room stans
uit chipboard gemaakt met daarop een designpapiertje uit de Action.
Het rokje is van stof met daarover tule.
De twee andere spiegels die ik nog had liggen, hebben ondertussen ook een nieuw kleedje gekregen en de foto's zal ik bij gelegenheid eens op de blog zetten.
En toen ik vorige week weer in de Ikea was, heb ik gelijk 6 nieuwe spiegeltjes meegebracht want ik heb de smaak echt goed te pakken en deze nieuwe spiegels gaan niet meer zo lang in mijn kast liggen te verkommeren.

Ik hoop dat ik jullie weer nieuwe inspiratie heb kunnen geven. Snuffel eens in je kasten tussen je oude spullen. Wie weet vind je er ook een paar vergeten spiegeltjes waar je een leuk cadeautje mee kan maken. Of ga gewoon naar Ikea (zonder publiciteit te willen maken natuurlijk ...) want voor 1,49 euro heb je zo'n leuk spiegeltje met een hele brede rand waarop je je lekker kunt uitleven.


Nog meer detailfoto's vind je hier op mijn YT kanaal.


Bedankt dat je weer eens langs kwam op mijn blog!
Lieve groetjes,
Els.







1 opmerking:

  1. Ingrid M.6:19 p.m.

    Hey Els,
    het spiegeltje heb je mooi sierlijk gemaakt :-)
    Is ook leuker om het zo op de muur te hangen.
    Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen