zondag 8 juli 2012

Op zoek naar de juiste weg.

Hallo lieve lezer,
Heb jij ook wel eens het gevoel niet te zijn zoals de anderen? Een zonderling te zijn die om één of andere reden hier op deze aardbol terecht is gekomen en die  niet weet met welk doel dit leven geleefd moet worden? Ik moest toevallig vandaag in dat verband weer denken aan een film die ik een tijdje geleden gezien heb : "Phoebe in Wonderland", een film over een eerder zonderling doch hoogbegaafd kind, Phoebe,  dat er voor haar omgeving een aantal rare gewoontes op na houdt en hierdoor niet lijkt te passen bij de rest van de wereld. Haar lerares die wel oog heeft voor de bijzondere gaven van Phoebe, vangt haar op en geeft haar de hoofdrol in het schooltoneelstuk "Alice in Wonderland", het favoriete sprookje van Phoebe. Hierdoor ontwikkelen de twee een speciale band en op een bepaald ogenblik geeft de lerares aan Phoebe een goede raad die ik regelmatig herlees en die mij al heel vaak tot steun is geweest. Ik schrijf het citaat hier in zijn originele versie, dus in het Engels :
"At a certain point in your life, probably when too much of it has gone by, you will open your eyes and see yourself for who you are, especially for everything that made you so different from all the awful normals, and you will say to yourself : "But I am this person". And in that statement, that correction, there will be a kind of love."
Dus blijf jezelf, leef het leven dat voor jou bedoeld is. En als je niet weet welk dat leven is, welk het pad is dat je moet begaan, ga dan op zoek naar dit pad. Probeer het leven uit, zoek, zoek zoek... Misschien moet je je hele leven zoeken, maar dat is nog steeds beter dan te berusten in een leven dat niet echt het jouwe is.  Ik hoop dat dit citaat ook voor jou lieve lezer een steun kan betekenen in de zoektocht naar jezelf...
Ik wens je een goede nacht en morgen gezond weer op. Zorg goed voor jezelf.
Groetjes,
Els


Geen opmerkingen:

Een reactie posten